Hot News

Suferi de insomnii? Iată ce te poate ajuta

On miercuri, mai 26th, 2021

Stresul, anumite medicamente și stilul de viață ne pot da peste cap somnul. Tot mai multă lume suferă de insomnii, iar din această cauză calitatea vieții scade simțitor.

Avem nevoie de somn pentru ca organismul nostru să se poată recupera și vindeca singur. Nu degeaba somnul este considerat cel mai bun medicament! Sunt necesare de la 7 până la 9 ore de somn zilnic pentru a ne simți relaxați și pentru ca nivelul nostru de energie să fie maxim.

3 plante care te adorm „la comandă”

Valeriana – somnul profund

Valeriana este cunoscută ca una dintre cele mai puternice plante împotriva insomniei și problemelor de somn. Acidul valerianic care se găsește din abundență în rădăcinile plantei inhibă ”ruperea” neurotransmițătorului GABA. Asta ajută la inducerea unui somn de calitate mai bună. În plus, valeriana are proprietăți similare cu cele ale medicamentelor anti-anxietate, ajutând la instalarea unui somn profund.

Passiflora – somnul liniștit

Passiflora sau floarea pasiunii este o floare tropicală cu un conținut ridicat de flavonoide cu efecte relaxante. Floarea pasiunii ajută la calmarea nervilor și la reducerea tensiunii psihice. Ca urmare, suntem mai relaxați, mai liniștiți și somnul nostru va fi unul calm și fără întreruperi.

Proprietățile sale sunt datorate unui bioflavonoid numit crisină, care se leagă de receptorii din creier. Acționează în mod similar cu GABA (acidul gamma-aminobutiric), un neurotransmițător responsabil pentru calmarea activității nervoase și inducerea relaxării.

Hamei – un somn neîntrerupt

Deși este cunoscut ca un ingredient esențial pentru bere, hameiul are o lungă tradiție în ameliorarea problemelor de somn. Are acțiune sedativă și influențează câteva molecule cheie care reglează ciclul de veghe și somn, ritmul circadian și ajută la un somn liniștit, plin de vise plăcute!

Melatonina

Melatonina este un hormon natural secretat de glanda pineală și care circulă prin tot corpul. Creierul nostru produce acest hormon la lăsarea întunericului. Este și motivul pentru care ni se face somn atunci când afară apune soarele.  Dar, cum trăim într-o lume departe de a mai fi profund conectată cu natura, semnalul pentru somn nu mai apare, fiind înlăturat de lumina artificială și ca atare, somnul se instalează mult mai greu.

Ca să adormiți repede (și bine!) este indicată administrarea unui supliment de melatonină înainte de culcare cu circa jumătate de oră.

Melatonina influențează direct ritmul circadian și ajută la reglarea acestuia. Ea influențează totodată momentul în care adormim și ne ajută să avem un somn odihnitor!

sursa: csid.ro

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sex la telefon? Esti singur, nu ai o partenera, vrei sa gasesti o linie fierbinte unde fetele asteapta apelul tau ca sa puteti face sex la telefon? Apeleaza 0906 760 519 (tarif 1,1 euro/minut + TVA, serviciu destinat celor peste 18 ani) si o sa ai parte de cele mai tari senzatii la cel mai mic pret!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Spune ceva

Leave a comment

Steagul Rosu utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta. Te informăm că ne-am actualizat politicile cu cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Politica de confidentialitate and Politica de colectare cookies

ziare