Vrei să slăbești rapid câteva kilograme? Alege dieta militară.

Dacă vrei să slăbeşti rapid pentru un eveniment important care va avea loc curând, dieta militară ar putea fi soluţia.

Potrivit celor care au încercat-o deja, poţi slăbi în doar o săptămână până la 4,5 kilograme, urmând un regim alimentar sărac în grăsimi, care să nu depăşească 1.400, 1.200, respectiv 1.100 de calorii în primele trei zile „de armată”.

Dar să vedem în ce constă dieta militară, cum arată meniul celor trei zile „draconice”, dar şi restul de 4 zile, precum şi avantajele şi dezavantajele acestui regim alimentar.

Dieta de slăbit militară: principii alimentare

Dieta militară, numită şi „dieta de 3 zile”, presupune respectarea unui plan alimentar strict în primele 3 zile de regim, urmată de 4 zile în care nu trebuie să depăşeşti 1.500 de calorii pe zi.

Deşi cei care au inventat „dieta militară” susţin că la baza ei stau sfaturile nutriţioniştilor armatei americane pentru soldaţii care vor să-şi intre rapid în formă, se pare că nu există nicio dovadă în acest sens.

Acest regim alimentar este împărţit în două etape pe parcursul celor 7 zile: în primele 3 zile trebuie să ţii o dietă restrictivă din punct de vedere caloric (între 1.100 şi 1.400 de calorii), fără gustări între mese, iar în următoarele 4 zile poţi diversifica dieta, cu condiţia să nu depăşeşti 1.500 de calorii zilnic.

Dieta militară: exemplu de meniu în primele 3 zile

ZIUA 1 – 1.400 de calorii

Micul dejun: o felie de pâine prăjită cu 2 linguri de unt de arahide (sau unt de migdale); o jumătate de grepfrut; o cană de cafea sau ceai verde, opţional (neîndulcite).

Prânz: o felie de pâine prăjită; o conservă de ton; o cană de cafea sau de ceai verde, opţional (neîndulcite).

Cină: 85 de grame de carne la grătar (pui, vită, porc) cu garnitură de fasole verde (100 de grame); un măr mic; o jumătate de banană; o ceaşcă de îngheţată de vanilie fără zahăr.

ZIUA 2 – 1.200 de calorii

Micul dejun: o felie de pâine prăjită; un ou fiert tare; o jumătate de banană; o cană de cafea sau de ceai verde, opţional (neîndulcite).

Prânz: un ou fiert tare; 100 de grame de brânză cottage; 5 crackerşi săraţi; o cană de cafea sau de ceai verde, opţional (neîndulcite).

Cină: 2 cremwurşti (fără pâine); 50 de grame de morcovi cruzi; 70 de grame de broccoli fiert, preparat la steamer sau la cuptor; o jumătate de banană; o jumătate de cană de îngheţată de vanilie fără zahăr.

ZIUA 3 – 1.100 de calorii

Micul dejun: o bucăţică de brânză cheddar; 5 crackerşi săraţi; un măr mic; o cană de cafea sau de ceai verde, opţional (neîndulcite)

Prânz: o felie de pâine prăjită; un ou (ochi, jumări, fiert); o cană de cafea sau de ceai verde, opţional (neîndulcite).

Cină: o conservă de ton; o jumătate de banană; o ceaşcă de îngheţată de vanilie fără zahăr.

În aceste 3 zile, cafeaua şi ceaiul sunt la discreţie, deci le poţi consuma în orice cantitate doreşti, cu condiţia să nu foloseşti zahăr sau lapte pentru a le îndulci. De asemenea, este recomandat consumul cât mai ridicat de apă – poţi bea şi apă cu lămâie.

Nu sunt premise gustările între mese, dar poţi „trişa legal”, dacă putem spune aşa – de exemplu, în cazul în care la micul dejun nu poţi mânca şi mărul sau jumătatea de banană, le poţi aloca altei mese din zi sau între mese, pentru a păcăli foamea.

Ce nu ai voie să mănânci şi să bei în aceste 3 zile: lapte, sucuri de fructe, dulciuri, alte fructe decât cele indicate, îndulcitori artificiali (stevia este permisă).

Dieta militară: ce mănânci în următoarele 4 zile

Dacă ai reuşit să treci cu bine de cele 3 zile, în următoarea perioadă te vei „răsfăţa” cu gustări între mese şi nu vei mai avea restricţii în ceea ce priveşte grupele alimentare, dar cu condiţia ca la sfârşitul zilei să nu aduni mai mult de 1.500 de calorii. O aplicaţie care să îţi contorizeze caloriile din ceea ce mănânci s-ar putea dovedi utilă în acest interval.

Dieta militară: avantaje şi dezavantaje

Printre avantajele acestei diete putem enumera:

Poţi slăbi destul de mult într-un timp scurt
Nu presupune un efort financiar mare
Nu trebuie să pierzi timp să găteşti prea mult
Poate fi o soluţie pentru persoanele care trebuie să slăbească înainte de a fi supuse intervenţiei de micşorare a stomacului.

Printre dezavantajele dietei militare amintim:

Restricţia calorică (poate fi periculoasă pentru anumite categorii de persoane, în special vârstnici)
Rezultatele nu se menţin pe termen lung dacă revii la alimentaţia obişnuită, hipercalorică
Risc de carenţe nutriţionale dacă o urmezi pe termen mediu şi lung
Risc de dezechilibre metabolice şi înfometare – vezi aici care sunt pericolele înfometării
Constipaţie (din cauza privării organismului de alimente bogate în fibre)

Concluzia: nu vă puneţi în pericol sănătatea şi silueta pentru a scăpa rapid de câteva kilograme. Dacă vreţi să faceţi o schimbare în ceea ce priveşte regimul alimentar, începeţi cu o schimbare în stilul de viaţă mai întâi de toate: mişcare mai multă, mâncare sănătoasă, minimum 2 litri de apă zilnic, odihnă şi mai puţin stres. Numeroase studii au demonstrat că slăbirea sănătoasă este cea în care se pierd cel mult 450 de grame pe săptămână, printr-o alimentaţie sănătoasă, echilibrată, care să includă toate grupele alimentare: carbohidraţi complecşi, proteine de calitate, fibre, grăsimi sănătoase, vitamine, minerale şi antioxidanţi.

sursa: csid.ro

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sex la telefon? Esti singur, nu ai o partenera, vrei sa gasesti o linie fierbinte unde fetele asteapta apelul tau ca sa puteti face sex la telefon? Apeleaza 0906 760 575 (tarif 1,1 euro/minut + TVA, serviciu destinat celor peste 18 ani) si o sa ai parte de cele mai tari senzatii la cel mai mic pret!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *