Vești bune: berea băută cu moderație are beneficii pentru sănătate

Berea, una dintre cele mai îndrăgite băuturi, are puțin alcool, un procent foarte ridicat de apă și se pare că un consum moderat, aduce beneficii organismului. Iată câteva informații despre această băutură, iar la sfârșitul articolului vă prezentăm o rețetă de mici de casă, care merg perfect lângă o galbă rece și înspumată de bere.

Ingredientele folosite

Indiferet de marcă, berea este fabricată după același proces, care implică patru ingrediente principale: apă, malț din orz (sau din alte cereale, precum grâul, orezul sau porumbul), hamei și drojdie.

Apa reprezintă peste 90% din compoziție, toate celelalte fiind ingrediente vegetale naturale. Datorită malțului, berea conține o cantitate importantă de fibre solubile.

O jumătate de litru de bere poate asigura 10% din necesarul zilnic de fibre al organismului, favorizând astfel digestia. Doar perioada de fermentație face diferența între produsele de pe piață.

O sursă importantă de vitamine și minerale

De mici copii, aflăm că fructele și legumele sunt pline de vitamine și minerale și că e bine să le consumăm zilnic. Dar, iată că și berea are aceleași proprietăți.

Această băutură, considerată aliment, este o sursă importantă de minerale. O sticlă sau o cutie de 0,5 l conține 135 mg de potasiu.

Alte minerale importante conținute de bere, într-o cantiate redusă, sunt fosforul, magneziul, calciul și sodiul.

De asemenea, berea este o sursă importantă de siliciu 2 – element ce ajută la îmbunătățirea densității minerale a oaselor. Este bogată chiar în numeroase tipuri de vitamina B, dintre care: vitamina B3 (niacina),vitamina B5 (acidul pantotenic) și vitamina B6 (piridoxina).

Nu în ultimul rând, berea conține flavonoide, antioxidanți care blochează acțiunea nocivă a radicalilor liberi asupra celulelor.

Beneficiile consumului de bere

Pe lângă beneficiile deja menționate, cel mai ușor de remarcat calitate a berii este efectul ei diuretic. Astfel, băutura poate ajuta la protejarea rinichilor prin reducerea riscului de litiază renală (pietre la rinichi).

S-a dovedit chiar că dacă o consumi în cantități mici poate reduce rigiditatea arterială și poate crește nivelul de colesterol „bun” (HDL) cu până la 11%5, reducând astfel riscul de boli cardiace.

O echipă de cercetători japonezi de la Universitatea Medicală Sapporo au descoperit în hamei un compus chimic numit humulonă – care s-a dovedit eficient în protejarea organismului de virusul respirator sinciţial, ajutând astfel la prevenirea răcelii.

O altă cercetare arată că siliciul conținut de bere poate avea un rol important în limitarea neurotixicității aluminiului, substanță considerată un factor de risc în apariția bolii Alzheimer.

Are chiar efecte benefice și asupra pielii. Antioxidanții polifenoili din hamei tratează afecțiuni precum dermatita atopică, dermatita de contact, infecții ale pielii, îmbătrânirea pielii sau chiar cancerul de piele.

Care este doza zilnică recomandată

Și cum consumul în exces dăunează grav sănătății, același lucru se întâmplă și în cazul berii. Pentru a profita de benefiicile berii, experții recomandă ca cei cu vârste sub 65 de ani să consume maximum două beri pe zi, iar femeile și bărbații cu vârste peste 65 de ani să se rezume doar la o bere pe zi.

Există și o cantitate standard: 355 ml, adică o sticlă de bere de 0,33 ml. Doza zilnică recomandată de bere în cazul femeilor este 330 ml, iar în cazul bărbaţilor, de 660 ml.

sursa: click.ro

Rețetă de mici făcuți în casă

INGREDIENTE

  •  500 g carne tocată (mix vită, porc, chiar și oaie);
  •  200 ml zeamă de oase de vită;
  •  3 căței de usturoi;
  •  1/2 linguriță de bicarbonat;
  •  Condimente (cantitatea o stabilești după propriul gust): sare, piper, cimbru, ienibahar, boia, rozmarin.

MOD DE PREPARARE

Deși carnea este deja tocată, de preferat ar fi să o mai dai printr-un robot sau o mașină de tocat. Condimentele vor pătrunde mai bine într-o pastă mai moale. Amestecă bine, adăugând treptat zeama de oase.

Adaugă condimentele și amestecă. Adaugă usturoiul și amestecă în permanență. La final, adaugă și bicarbonatul. Dacă vrei, poți să și guști, pentru a te asigura că potrivești cum trebuie aromele. Formează micii și lasă-i în frigider între 3 și 24 de ore, ca să se pătrundă bine în carne aroma condimentelor.

Ca să aibă crustă rumenă și interior suculent, micii trebuie puși atunci când grătarul/tigaia sunt bine încinse. Se prăjesc întâi câte 2 minute pe fiecare parte. Mai lasă-i cel mult 10 minute, apoi servește-i la masă.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sex la telefon? Esti singur, nu ai o partenera, vrei sa gasesti o linie fierbinte unde fetele asteapta apelul tau ca sa puteti face sex la telefon? Apeleaza 0906 760 575 (tarif 1,1 euro/minut + TVA, serviciu destinat celor peste 18 ani) si o sa ai parte de cele mai tari senzatii la cel mai mic pret!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *