Ce ar trebui să conțină coșul de cumpărături pentru situații de criză

În ultimele zile, majoritatea oamenilor au luat cu asalt magazinele pentru a se aproviziona, pe fondul pandemiei cu noul coronavirus, declarată de OMS. Mulți însă cumpără haotic, produse pe care poate nici nu le folosesc și în cantități mult prea mari. Iată ce ar trebui să conțină un coș de cumpărături pentru o situație de urgență:

Vom începe cu o primă oprire la rafurul cu paste și conserve. Aici, cele integrale, de năut și de linte sunt variante ideale. Orezul brun, porumbul dulce, conservele de soia, năutul, lintea, fava (un fel de mazăre galbenă), chia, hrișca, fulgi de ovăz, quinoa și psyllium pot completa coșul nostru. Adăugăm, pâinea necoaptă, congelată, pentru că vom avea nevoie de ea mai târziu. Cartofii dulci și cei normali, da și ceapa sunt alte opțiuni pe care nu trebuie să le uităm.

„Carbohidrații sunt foarte importanți pentru că țin de foame, dar în această perioadă în care suntem mai curând statici, ei nu trebuie să depășească 40% din caloriile noastre. Asta dacă nu cumva vrem să ieșim din criza Covid-19 și deprimați, și cu kilograme în plus! Porția de pâine/orez/paste la o masă de dimineață sau prânz nu ar trebui să depășească 50 de gr., deci nu ai nevoie de kilograme întregi de orez și paste. În esență, nu țin nici de foame și nici nu îți dau cine știe ce energie”, a punctat nutriționistul pe pagina personală de Facebook.

Mergem mai departe cu cele necesare și ajungem la conserve de roșii, zacuscă și diferite legume. Alegem legume proaspete pentru cel mult o săptămână, pentru că nu rezistă mai mult în frigider, și fructe. Nu uităm nici de cele congelate!

„Legumele și fructele sunt carbohidrați cu absorbție lentă și trebuie să reprezinte cantitatea majoritară de mâncare pe care o consumăm. Pe lângă carbohidrații simpli, cei complecși ne ajută să avem energie, o digestie sănătoasă și un sistem imunitar puternic.”

Astfel, avem nevoie de vreo 200 de gr. de legume la o masă, deci aici ar trebui să fie grosul cumpărăturilor noastre”, completează nutriționista.

Nucile, semințele crude, untul, untura, uleiul (aproximativ 20-30 de gr. de nuci și 10-15 ml. de ulei este porția de grăsimi).

Grăsimile sunt foarte importante în corpul nostru, așa că trebuie să acopere cam 25% din caloriile noastre zilnice și este important să consumăm cu precădere grăsimi vegetale neprocesate, pe care le identificăm în nuci, avocado, și grăsimi sănătoase, cum sunt cele din peștele gras sau din untul bio clarifiat.

Lista de cumpărături este completată apoi de ouă, carne de vită, de porc, de pui, conserve de pește, pește congelat, lactate după preferință.

sursa: click.ro

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sex la telefon? Esti singur, nu ai o partenera, vrei sa gasesti o linie fierbinte unde fetele asteapta apelul tau ca sa puteti face sex la telefon? Apeleaza 0906 760 575 (tarif 1,1 euro/minut + TVA, serviciu destinat celor peste 18 ani) si o sa ai parte de cele mai tari senzatii la cel mai mic pret!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *